آشنایی با بنیاد علمی، فرهنگی محمد (ص)

 

ماموریت بنیاد محمد (ص): رسیدن به جهانی عاری از ظلم، فقر و درد با ترویج سبک زندگی متعالی در میان همه‌‌ی انسان ها

بنیاد علمی، فرهنگی محمّد (ص) با هدف ارتقای سطح علمی، فرهنگی و تربیتی جامعه‌ی انسانی در تابستان سال 1393 ثبت و راه اندازی گردید. این بنیاد، مفتخر است با همکاری اساتید خبره و کارآزموده در حوزه‌های روانشناسی، تکنولوژی آموزشی، مدیریت اجرایی، دین، اخلاق و عقاید، خدمات متنوع و کاربردی را به مخاطبان خود ارائه‌‌‌ می‌نماید.

موسسان و مربّیان این مرکز، در تمامی فعالیت‌های خود، اصول و مبانیِ تربیتیِ خاندان نور و رحمت – رسول اکرم و اهل بیت پاکش –  را سرلوحه‌ی کار خویش قرار داده‌اند و «عقل‌گرایی» و «حق‌پذیری» را به عنوان مهم‌ترین ابزارهای رشد و تربیت به کار گرفته‌اند.

بنیاد محمد (ص) بر این باور است که خالق انسان‌ها آنچه برای خوشبختی آنها لازم بوده، در اختیارشان گذاشته و توسط هدایتگران خود، سبک صحیح زندگی و یا به تعبیری «سبک زندگی متعالی» را آموخته است. این آموزه‌ها از مسائل خردی همچون چه بخورم، چگونه صحبت کنم، ... تا مسائل کلانی همچون من کیستم، فلسفه‌‌ی خلقتم چیست، ... را شامل‌‌‌ می‌شود. پاسخ همه‌‌ی این سوال‌ها توسط رسول رحمت، حضرت محمد (ص) که نام مبارک‌شان زینت بخش بنیاد ماست، بیان شده است.

تلاشِ بنیاد محمد (ص)، ترویج کلام رسول خاتم یا همان «سبک زندگی متعالی» در میان همگان به منظور برطرف سازی موانع رشد، خوشبختی و تعالیِ آنهاست. در این مسیر، هم اصلاحات زیربنایی (مانند اصلاح نوع تربیت و نگرش) و هم اقدامات مقطعی (مانند رفع مشکلات مالی، درمانی، اعتیاد و ...) مورد نیاز است که بنیاد محمد (ص) در هر دو حیطه به همنوعان خود خدمت‌‌‌ می‌کند.

جهت خدمت رسانی بیشتر و با کیفیت مطلوب‌تر، فعالیت‌‌‌های این بنیاد در بخش‌‌‌های تخصصیِ متنوعی صورت‌‌‌ می‌گیرد که عبارتند از:

-    کودک و نوجوان

-   علمی و فرهنگی

-   ادیان و فرق

-   خیریه

-   مشاوره

به امید آنکه بنیاد محمّد (ص)، سفیری شایسته برای رساندن پیام هدایت و سعادتِ رحمت عالمیان – محمّد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم – به گوش همه‌ی انسان‌های حق‌پذیر در سراسر جهان باشد. 

  

 

بنیاد علمی فرهنگی محمد (ص)

 

 

logo-samandehi

جستجو